Pages

Dekan =>

Assalamualaikum

Alhamdulillah. akhirnya habis jugak intersession yang aku terpaksa amek tuh. Moge2 final exam untuk 2 paper nie lulus dengan cemerlang. AMIN. =)

Then, now akhirnya aku dapat jugak bercuti macam budak-budak laen. even diorang dah sebulan start cuti, tapi aku baru je nak bercuti. Semuanya gara-gara short course tue. Tapi ade aku kisah? yang penting aku dah dapat cuti selama 2 bulan. Hoorraayy ! So kenelah manfaatkan cuti nie dengan sebaiknya. Al maklumlah name pun student. Dapat cuti pun jarang-jarang kan. So excited melampau tue dah jadi kebiasaan .

Oke . Berbalik pada tajuk kat atas. Pendek je kan tajuk tue. DEKAN =>

Baru-baru nie. 17 June. Masing-masing berdebar nak tunggu result final exam kan. Ade yang sanggup tido lewat semate-mate nak tunggu result keluar. Termasuklah aku. haha. Excited kot.
Tambah pulak selame nie aku cek result sorang-sorang dekat umah. Excited pun sorang-sorang. Tapi sem nie laen sikit sebab aku kene kongsi excited aku dengan kawan-kawan kelas dan budak-budak bilik. Bile sorang dah hilang pedoman. Yang laen pun ikut hilang pedoman jugak. haha. Memang kelako. 

Tapi untuk sem nie excited aku tue takde lah melampau sangat macam sem-sem sebelum nie. Sampai aku pun naek hairan. Kawan aku dah macam orang hilang anak tunggu result. Tapi aku still oke je. Ape kes kan. Tapi elok jugak macam tue, sekurangnya dapat aku hilangkan stress. Buat ape nak kecoh-kecoh padahal result tue dah memang sah terpampang dalam e-mail. Cume tunggu mase nak bukak je. hee.
 Then, pagi tue aku dengan bangganya mengaku lepas bangun je dari tido dengan tak mandi nye aku terus cek result. haha.


Alhamdulillah.
Syukur sangat pada ALLAH sebab DIA dah tunaikan permintaan & hajat aku nak genggam title dekan untuk sem nie. Bersyukur sangat-sangat. Allah je yang tau perasaan aku pagi tue. Bukan maen excited sampai aku lupe yang aku tak mandi lagi. haha. Terus je aku call abah . Rase macam nak menangis pun ade time tue. Terharu giler kot. : D

Time tue macam-macam dalam pikiran aku. Ape yang aku pikir pun aku tak tau. Yang aku tau aku memang happy giler-giler. Rase macam nak lompat tinggi-tinggi sampai cecah awan. haha. Melampau ye kau !
Bende nie bagi semangat untuk aku belajar lebih baek lagi. Lebih fokus dengan ape yang aku buat. InsyaAllah. Tambah pulak dengan dorongan & support dari umie abah aku. Time aku balik je diorang selalu bagi nasihat, then aku pegang kata-kata tue. 

Aku suke motivasi. Bagi aku motivasi tue sengat penting kalau kite nak berjaya, Then, jangan setakat dengar je tapi tak buat. Memang merugikan. Kadang-kadang kite boleh ade kat atas, kadang-kadang jugak kite ade kat bawah. Tapi tak semestinya orang yang berada kat bawah tak boleh berjaya macam orang yang berdiri di atas. Dan jangan terkejut kalau orang yang berdiri kat atas boleh berada kat bawah suatu hari nanti kalau die terlalu yakin dan sombong dengan ape yang die buat.

Renung-renungkan. Dan selamat beramal. 

^,^




1 comment:

Unknown said...

wahh.. tahniah n selamat bercuti.. =)

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign