Pages

Bile exam berakhir. ;)

Time taip entry kali nie. mate aku da juling-juling dah tahan ngantuk. 
mak iah . melampau  ye kau !

Haha. disebabkan dah lame sangat aku tak hapdate blog. so ape salahnye luangkan mase sekejap ye tak.
tajuk entry atas tuh dah terang lagi bersuluh menjelaskan tentang ape yang aku nak merepek kali nie.
Alhamdulillah. dengan berkat kesabaran. kegigihan. ketaqwaan. kesungguhan. akhirnya abes suda final exam untuk sem nie. 
pagi tadi je aku baru lepas jawab paper Ethics. the last paper for this sem. 
huh! nak cakap confident 100% tu tidak lah kan. maybe dalam 85% je. insyaAllah lulus dengan cemerlang. Amin.. ;)

Jeles betol aku tengok budak2 rumah aku packing barang. macam nak bercuti setahun. 
padahal 4 bulan je hah. ape pown aku tetap kene terime kenyataan cuti aku kali nie hanye 5 hari.
oh tidak ! ape dah jadi? kenape aku perlu hadap short course untuk sem nie? huh !
bile cakap pasal short course mesti ramai yang ingat aku ade repeat paper.
hello~ sorie sikit dear. short course kali nie die pelik dan ajaib sikit. kitorang TERPAKSE pulun jugak sebab sistem UITM dah sedia macam tuh. kalau tak amek nanti tak dapat grade on time. orang lain dapat keje. nanti karang aku melopong ternganga tunggu lalat masuk mulut. ape kes kan macam tuh .

So next week da start class. then akhir bulan 6 ade exam macam biase.
lepas tu baru lah aku merdeka dengan jayanye. 
naseb badan. ape bole buat. .kalau uitm tu aku punye memang aku dah haramkan semue exam termasuk final exam. bagi budak2 masuk class je. tak payah perah otak. oke kan ? :)

Cakap je pasal exam. masing-masing mesti ade skill study sendiri kan. macam-macam larh. tak perlu aku nak bagi tau satu-satu. penat nak taip nie. haha.
ape pown aku nak ubah care study. sebenarye aku nie ade tabiat pelik sikit. pelik bagi aku lah. tak tau kalau tabiat nie tak pelik bagi orang laen.  ikut suke larh kan. hehe.
dari Spm. Diploma sampai larh Degree sekarang, aku nie jenis lambat study. erm macam mane aku nak cerite ek.

urmmmm. especially during final exam dah semestinya kita kene study dari 1st chapter sampai last chapter. 
so tabiat aku sekarang. kadang-kadang aku just dapat abeskan satu chaper je dalam sehari even ade 2-3 paper je yang kene bace. 
semue nie sebab aku jenis yang tak puas hati kalu ape yang aku baca then aku tak paham. huh ! 
pantang betol macam tuh. so terpakse lah ulang 2-3 x untuk abeskan satu chapter je dalam sehari. 
pening-pening !

Then tabiat tu bukan bagi kesan baik. tapi sebaliknye. last2 minute jugak aku kene abeskan banyak chapter dalam satu hari sebab esok nye da start exam. 
tapi sekarang aku dah mule ubah. so takde lah jadi macam dulu kan. menyusahkan diri sendiri. lebih baek buat perkare yang menyenangkan diri sendiri. tu lebih penting ;)
so sekarang tabiat lame tu dah takde. maybe sebab da matured kot . ceh ! 
cara study pown aku da ubah. so takde masalah lagi. just mengharapkan yang terbaik dalam final exam nie.
biase lah kan. name pown student. so bab2 study ke ulangkaji ke. revision ke. bace buku ke. mesti lah ade tactic and skill sendiri. baru boleh cemerlang. ;)

Tibe-tibe teringat saat-saat manis nie ;)


Daa~
Dah puas berbicara. so time layan movie korea pulak.
  ;)













4 comments:

afzalsukasuki said...

hehe memang best kalau habis exam..tapi kembali tak bes ya amat bila countdown result kua!Huhu :P

chEck chEck rOck rOck ! said...

gud lux exam :)

Anonymous said...

sudah lama tidak menikmati saat begini

mmm

S.i.t.i H.a.j.a.r said...

hehe. tenkiu kawan ;)

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign