Pages

Diari Oh Diari . .


Diari Oh Diari. .
Ape makne sebuah diari bagi korang? op cos larh diari tue penting sebab sume rahsie n cerite kite dalam tue kan. . aku start berdiari nie sejak lepas SPM lagi sampai sekarang, sejak ade blog nie, diari aku pulak da start bersawang.   hee~
tapi tak semue orang suke ade diari, ade orang cakap ade diari nie leceh sgt. . sikit2 nak tulis. sikit2 nak tulis. 
betol ke? 
haha aku mmg setuju sangat statement tuh, bile kite buzy memang xde mase nak tulis diari, same lah macam blog nie, bile buzy blog nie pown sunyi je..
then semue cerite2 penting pown t'pakse post pone sebab nak tunggu time free baru bole update blog. huh !

Ape pulak perasaan korang bile dapat tau diari korang yang selame nie jadi rahsie tibe2 dibace oleh orang laen tanpe pengetahuan korang sendiri. .??
korang nak tumbuk die ? korang nak sepak terajang die? korang tak nak kawan die? 
kalau aku op cos larh darah aku menyirap giler bile dapat tau diari yang selame nie jadi macam pengarang jantung aku dibongkar a.k.a dicuri baca oleh orang laen !
Dalam diari, macam2 yang kite bole tulis, bcoz hanye kite dan ALLAH je yang tahu, so segale perasaan benci, sedey, happy, geram. semue tercatit dalam diari tanpe pengetahuan orang laen. betol tak ?
So sape2 makhluk Allah yang dengan sengaje membace diari kita tanpa pengetahuan, then tibe2 die terase hati tue masing2 punye pasal larh kan, sape yang suruh tergedik2 bace diari orang sedangkan kite tau diari larh something yang penting sangat bagi seseorang tuh. lagi teruk kalau orang tu pergi bantai cerite kat orang laen. memang bengang tahap melampau larh if semue nie jadi kat korang kan.
 masing2 da besar panjang, so mane2 perkare  baek n buruk  masing2 da tau, tak perlu nak diajar lagi.

Macam mane pulak dengan rase kepercayaan kite untuk orang macam tu selame nie?
maybe orang tu buat2 baek depan kite sampai kite tak sedar rupenye die larh orang yang telah khianati kita. ape korang nak buat?
kalau aku op cos larh aku dah takde rase kepercayaan langsung dengan orang yang macam tuh. 
ape2 pown yang berlaku rase percaye dengan orang tu memang dah takde. .
then, diorang tak boleh menyalahkan kite kalau kite da tak percaye dengan sikap diorang lagi lepas nie. betol tak?
sepatutnye diorang berfikir dulu sebelom buat perkare yang orang laen tak suke. kan..kan..kan.. ;)

Kepade makhluk Allah di lua sane yang sengaje membace diari orang laen, aku nasihatkan supaye korang berubah la ye.
tak de gunenye nak tau rahsie orang laen sampai sanggup sentuh, bukak, n bace diari orang tanpe pengetahuan. korang tak dapat ape2 pown, then jangan terkejut kalau orang sekeliling dah tak percaye dengan korang lagi sebab sikap korang tuh. 

Selain diari, ade orang yang suke luahkan semue perasaan diorang dalam blog. betol tak?
so ape kes kan kalau ade mate2 yang nak skodeng blog kite setiap hari semate2 nak amek tahu hal orang laen a.k.a nak jage tepi kaen orang. ape kes kan. . !
tambah lagi kalau mulut yang tak reti nak jage sampai sanggup jugak cerite dekat orang laen. . perlu ke kite berbaik dengan orang macam tuh. .?
pikir-pikir kan larh dan selamat membuat perubahan diri..

Adios Amigos ^,*








1 comment:

nur anis said...

saya x pernah ada diary..huhu

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign