Pages

Bercerita lagi ;)

HaloO ~~ sesi bercerita datang lagi. macam nie larh bile si gadis bosan . ngadap tb. ngadap lappy. ngadap buku.
huh ! macam orang dah tak siuman dah nie. tak tau lepas nie nak ngadap sape lagi.
ngadap gule-gule hati? haha~ dis weekend yaa. rindu dia ;)

Sekarang study week. bile dah balik rumah dah tak macam study week dah. stido week ade larh.
study pown tak cukup lagi. macam mane nak jawab exam next week. next week je aku kene hadap 3 papers.
adoi.! pening. pening.

Rupenye jadi student lagi bertambah pening kot dari polis yang kene handle case tiap2 hari. betol ke?
kalau betol nak jugak aku quick. teros je keje. kan senang. hee~ jadi student Bachelor of Administrative Science bukan senang. sekarang dah sem 4. bulan 9 da masuk sem 5. bulan 9 tahun depan. insyaAllah jadi graduate larh aku. ilmu dekat dada still tak cukup. aish macam mane larh aku nak hadapi dunie pekerjaan nanti. siape larh aku nanti kan. Inspector polis? Pegawai Tadbir & Diplomatik? Eksekutif ? Pegawai Kastam?

(Kerut dahi)



Aku nie bukan larh seorang yang suke memilih tentang mase depan. aku terime ape saje. tapi takde larh sampai nak terime jadi cleaner kan. haha ~ melampau ! 
bile cakap pasal mase depan. sape larh suami aku nanti.  Mohd Radhi? haha semoge jadi kenyataan larh ye..                      Amin ~
kawan-kawan ramai yang dah kawen. ade anak bagai. tapi aku ade anak tekak dengan anak mate je. 
takpe larh. itu je yang mampu aku nak lahirkan. kihkih! 

Impian. harapan. & matlamat tu sentiasa ade sebab aku yang mencorakkan. tapi ketentuan semue di tangan Allah. Cume dapat mendoakan yang terbaek untuk diri sendiri. sape yang tak nak jadi yang terbaek dalam hidup die ? aku rase orang gile je yang takde matlamat untuk diri sendiri. 

Kadang-kadang aku rase putus asa dengan ape yang aku buat. tak tahu lah kenape kan. kadang-kadang time tak sedar diri memang macam tu. especially dengan study. kalau dulu time scolah orang laen masuk U. aku pown excited nak masok U jugak nak dapatkan diploma. bile dah ade diploma aku excited pulak nak dapatkan degree. kepuasan diri memang tak henti-henti kan. untuk perkare yang baek ape salahnye. betol tak? 

Tapi bile pertengahan jalan nak dapatkan degree. hanye perlukan setahun lagi nak graduate. tibe2 perasaan jadi tak tentu hala macam orang kene migrain. (xde kene mengene langsung!)

Ni peluang untuk aku improvekan diri. tak semue orang dapat peluang yang macam nie. so ape saje dugaan yang datang sekarang aku jadikan pengajaran untuk mase akan datang. tue yang lebih baek. cume perlu teruskan ape yang mampu. tak perlu nak merepek panjang lebar. tak perlu nak peningkan kepale yang tak pening. memang menyerabutkan kepale otak aku yang sedia kusut nie. 

P/s : Tabahkan hati untuk final exam next week. pikir positif ! yeeah !

Daa ~





No comments:

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign